Print Icon
 

Nieuwsbrief 1 - Maart 2026

Maart 2026. De kop is er weer af. De eerste maanden van het jaar hebben ons al veel verschillende omstandigheden gebracht, varierend van 30 cm sneeuw tot lekkere ritten in het bos of op de weg in de korte broek. 

Ook is gebleken dat het gravelen bij HDKS een stevige voet aan de grond gekregen heeft. De geplande gravelritten waren goed bezocht en het lijkt er op dat dit ook doorgetrokken zal worden in het komende zomerseizoen. Dit allemaal natuurlijk ter voorbereiding van de Wild op Wielen gravel toertocht die we op 5 september gaan organiseren!

In deze nieuwsbrief onder andere een terugblik op een aantal activiteiten en de kennismaking met een paar nieuwe leden.

Ook nog even belangrijk om te melden is de ALV op 19 maart bij vv Emst. Hier zullen een aantal belangrijke zaken besproken worden, onder ander met betrekking tot communicatie, starttijden, e-bikes en de graveltoertocht. Dus zorg dat je er bij bent zodat je ook hier de komende week je stem kan laten gelden!


Veel leesplezier en tot spoedig!

Bertus

Komende activiteiten
HDKS heeft voor 2026 weer veel op het programma staan. Nog niet alle activiteiten zijn 100 % definitief, maar hierover zullen jullie tzt geïnformeerd worden.
 
Donderdag 19 maartAlgemene Ledenvergadering, vv Emst
Zondag 22 maartAfsluiting MTB seizoen
Zondag 5 aprilPaasrit


Zondag 19 aprilRegelmatigheidsrit
Zondag 3 mei80 - 100+ rit
Zondag 10 meiRegelmatigheidsrit
Zondag 31 meiRacefiets ergens anders
Zondag 7 juniGenemuidenrit
Woensdag 17 juniMidzomeravond MTB rit
Vrijdag-Zondag 26-28 juniWeekend Limburg
Zondag 5 juliPosbankrit
Zondag 2 augustus80 - 100+ rit
Zondag 30 augustusHolterbergrit
Zondag 5 septemberGraveltocht
Zondag 13 septemberBart Kamphuisrit regelmatigheid
Zondag 20 septemberMarkermeertocht / IJsselmeertocht
Zondag 27 septemberCultuurhistorische tocht
Zondag 4 oktober80 - 100+ rit
Zondag 18 oktoberBoerenkoolrit
Zondag 1 novemberGravelroute
Zondag 15 novemberMTB clinic- Snertrit
Zondag 6 decemberGravelroute
Zaterdag 19 december – zondag 3 januariStrava wedstrijd

Overzicht januari-maart 2026

 

Het jaar werd afgeschoten met de oliebollenrit op 4 januari. Onder zeer winterse omstandigheden is er een mooie, maar zware ronde gefietst die afgesloten is bij

het scoutinggebouw van Buys Ballot met oliebollen en warme chocolademelk. Perfect georganiseerd, maar mede door de extreme condities helaas met niet al te veel deelnemers.

   

Een week later op 10 januari was het tijd voor de traditionele nieuwjaarsreceptie bij Forellenkwekerij ’t Smallert te Emst. Twee leden werden gehuldigd als jubilarissen. Jan van de Vlekkert uit Epe en Gerrit van der Haar uit Emst zijn inmiddels al 40 jaar lid. Natascha Doornebosch werd gehuldigd als Tourkampioen 2025 en verdiende hiermee een prachtige kampioenstrui. Met een veertigtal bezoekers was het een geslaagde en gezellige bijeenkomst.

  

Zondag 8 maart stond een MTB rit elders op de kalender, dat werd Arnhem – Schaarsbergen dit keer. Niet te ver, mooie routes en ook nog eens mooi fietsweer ook. Negen fietsers melden zich op de startlocatie en genoten van de mooie routes.

  

Uitgebreide verslagen van deze activiteiten, met meer mooie foto's kun je vinden op www.hdks.nl

Klimmetjes en popquiz-pareltjes: Onze spinningavond bij FysioFit 

  

Op woensdag 11 februari lieten we het koude buitenwerk even voor wat het was en zochten we de warmte op bij FysioFit Veenstade in Vaassen. Met een gemêleerde groep van 10 fanatiekelingen – een mooie mix van vaste 'Ketting'-leden en enthousiaste introducees – doken we de zaal in voor een pittige spinning workshop.

Onder de bezielende leiding van instructrice Amanda werd het een uurtje flink aanpoten. Het tempo lag hoog, de weerstand ging regelmatig een tandje zwaarder en de zweetdruppels vonden al snel hun weg naar de vloer. Amanda wist ons precies ver genoeg te pushen om het maximale uit de benen te halen.

Naast het fysieke geweld was er ook ruimte voor mentale scherpte. Tijdens de workout werden we uitgedaagd met een muziekquiz: wie raadt als eerste de artiest bij het nummer? Hoewel de hartslag bij iedereen in de rode zone zat, bleek introducee Sander over het beste muzikale geheugen te beschikken. 

Na afloop werd er nog even gezamenlijk wat gedronken en nagepraat over de verrichtingen.
Al met al was het een topavond waarbij de sfeer (en de temperatuur) er goed in zat. Een mooie manier om als vereniging ook buiten de weg aan de conditie en de gezelligheid te werken.

Bas

                 


Gravel toertocht HDKS:  Wild Op Wielen

 

De toertocht zal plaats vinden op zaterdag 5 september 2026. We zullen zoals met de GEVTT weer starten vanaf vv Emst en het is de bedoeling om via een aantal lussen onze mooie omgeving te tonen aan de deelnemers, waarbij we zoveel mogelijk facetten willen laten zien. De voorbereidingen zijn in volle gang en we willen jullie dan ook vragen om 5 september in je agenda te noteren, zodat je indien mogelijk als vrijwilliger ook een bijdrage kan leveren!      


Er zijn intussen al belangrijke stappen gemaakt mbt het uitwerken van de routes en het verkrijgen van de benodigde vergunningen. Tijdens de ALV zullen we jullie informeren over de huidige stand van zaken.


We hopen dat we er een mooi evenement van kunnen gaan maken waar we als HDKS net zo trots op kunnen zijn zoals we dat in het verleden op de veldtoertocht waren!

 

Marcel, Niels, Tessa, Bert, Bertus

Op naar €10.000 voor KWF – helpen jullie mij de finish te halen?


Zoals veel van jullie al weten sta ik op 12 april aan de start van de Enschede Marathon. Mijn allereerste marathon: 42,195 kilometer. Een enorme uitdaging – maar niets vergeleken met de weg die ik vier jaar geleden zelf heb moeten afleggen.

Vier jaar geleden kreeg ik de diagnose teelbalkanker. Er volgde een periode van onzekerheid, angst en een operatie. Dankzij goed medisch onderzoek, de juiste zorg en veel steun heb ik het geluk gehad om te mogen genezen. Dat geluk gun ik iedereen.

Helaas werd ik het afgelopen jaar opnieuw geconfronteerd met de impact van kanker. Op mijn werk verloren we een collega en ook binnen mijn familie kregen twee mensen te maken met verschillende vormen van kanker. Het laat zien hoe dichtbij deze ziekte ons allemaal kan raken.

Nu ik weer fit en hersteld ben, wil ik niet stil blijven staan. Daarom loop ik deze marathon om geld op te halen voor KWF Kankerbestrijding.

Toen ik begon met deze sponsoractie had ik een streefbedrag van €1.000 in gedachten. Dat leek mij al een prachtig resultaat. Maar dankzij de geweldige steun van vrienden, familie, collega’s en ook veel leden van HDKS werd dat bedrag al snel gehaald. Daarom heb ik het doel steeds een beetje verhoogd… en inmiddels staat het op het ultieme doel: €10.000 voor KWF.

Een groot aantal leden van HDKS heeft al gedoneerd en dat steunt mij enorm – niet alleen financieel, maar ook mentaal tijdens de trainingen en straks tijdens de marathon zelf.

Wil je mijn actie ook steunen? Doneren kan via: https://acties.kwf.nl/fundraisers/hanspeters81347, of via de QR-code hieronder.

Helpen jullie mij om ook de laatste kilometers naar €10.000 te halen?


Samen maken we het verschil.


  

 Nieuwe leden

  

Hallo, bij deze een stukje over mezelf:

Mijn naam is Mark van Winsen, ik ben 43 jaar oud, samenwonend met Ruth, we hebben 2 kinderen, een jongen van 11 en een dochter van 8 en we wonen in Vaassen.Ik werk voor een IT bedrijf in Barneveld genaamd Infor, als Teamleider van een softwareontwikkelaars groep. 

Ik sport graag, ben in het bezit van een MTB, gravelbike en racefiets.
De afgelopen jaren fiets in de zomer voornamelijk op de racefiets en in de winter op de mountainbike. Sinds afgelopen jaar heb ik een gravelbike toegevoegd aan de collectie, wat me tot nu toe erg goed bevalt.
Deze gebruik ik het hele jaar door, soms ook savonds, in de herfstmaanden met goede verlichting. Wanneer ik weinig tijd heb om te fietsen probeer ik af en toe hard te lopen om toch een beetje fit te blijven.

Het lijkt mij leuk om naast het clubje mensen waar ik regelmatig mee fiets lid te zijn van de HDKS vereniging zodat 
ik ook met de club kan meerijden wanneer er ritten georganiseerd worden.

Tot snel, Mark

________________________________________________________________

  

 Hallo allemaal, 

Via deze weg wil ik mij graag voorstellen. Ik ben Gerard van der Beek, 39 jaar, getrouwd met Dorien en samen hebben we een dochter Sofie. We wonen fijn aan de Poelweg in Vaassen. 

Sinds het overlijden van mijn vader in 2023 ben ik weer op de fiets gestapt en dat bevalt goed! Het ideale recept voor lekker genieten van de omgeving, bijpraten, fit worden en blijven, en je hoofd leeg rijden. Ik mag graag in het bos rijden, of op mooi breed asfalt langs bijvoorbeeld de IJssel. 

Ik heb zin om samen met jullie op de mtb, gravel of wellicht de racer mooie rondes te rijden en mij te laten verrassen welke mooie plekjes hier nog meer in de omgeving te vinden zijn! Geniet, en pluk de dag!

Tot ziens! Groet Gerard 


Heren, namens ons allen, VAN HARTE WELKOM!!

HDKS weekend Limburg 2026


Of je nu in training bent voor een heroische prestatie, wil genieten van de prachtige klimmetjes in Limburg en omgeving, of gewoon uit bent op een super gezellig weekend met clubgenoten, het kan allemaal van 26 t/m 28 juni! 

Dat weekend gaan we weer naar Limburg en evenals voorgaande jaren zullen we verblijven in de Geulhof in Mechelen. 

De accomodatie is gereserveerd en het programma staat in grote lijnen ook weer vast. 

Van vrijdag t/m zondag is het weekend volledig verzorgd met gegarandeerd mooie fietsroutes, lekker eten, genoeg drinken en bovenal goed gezelschap!!


De inschrijving is vanaf nu geopend, en omdat we slechts 20 bedden tot onze beschikking hebben geldt zoals altijd, zorg dat je er op tijd bij bent!!!

Aanmelden kan door 130 € over te maken op:


NL27RABO0325197113,  t.n.v. L .van den Burg eo

o.v.v. je naam en Weekend Limburg.


Net als in andere jaren wil ik proberen om het weekend kosten neutraal te houden, d.w.z. overnachtingen en alle maaltijden (ontbijt, lunch en diner) zijn inclusief en wanneer we een maximale bezetting hebben moet dat waarschijnlijk ook wel lukken. 

Voor meer informatie kun je altijd bij mij terecht (webmaster@hdks.nl) of vraag het aan een van de velen die al eens mee geweest zijn. 

Lekker fietsen en veel gezelligheid!


Bertus

Bestelronde HDKS fietskleding


Binnenkort is het weer mogelijk om nieuwe HDKS fietskleding te bestellen. Houd daarom je mailbox goed in de gaten om je bestelling op tijd door te kunnen geven, zodat je deze zomer weer representatief op je fiets zit!!

You are receiving this email as you signed up for our newsletters.

Want to change how you receive these emails?

You can Unsubscribe or Update your preferences